Working day again

                                   Se hela bilden


Fy, vad trött jag är. Det var en hård dag.
Pappa var här strax efter åtta och då drog vi igång med projekt-lägga-tak-
på-carporten.
Upp på reglarna och balansera och häfta fast plasten. Hot värre. Blev sen
lite mer behagligt när vi började med plåten och då gick det undan. Sen blev
det jobbigt igen när det var dags att kapa reglarna jämnt där vindskivorna
skulle sitta.

Grilllade lite korv sen och fick en välbehövlig paus. Jag tyckte att jag skulle
in och duscha av mig lite sågspån men det tyckte pappa var onödigt ;)
SÅ det var bara att lyda ;) Pappa åkte hem och jag klättrade upp på
taket och började skruva fast plåtarna riktigt. Bäst vad det var så skrek
Julia att det var en tacka ute på vägen. Klättra ner, fånga tackan, in med
henne i hagen och sen upp och skruva igen.

Efter 256 skruvar var jag färdig. Fortsatte sen med att ta in 29 lamm och
tackor som ska hämtas imorrn. Lika bra att fortsätta medans man har flåset
uppe.

Sen ÄNTLIGEN fick jag min efterlängtade och VÄLBEHÖVLIGA dusch. Hann
precis ut ur duschen och faktiskt hann jag torka mig oxå!!!! Då ringde Per-Ola
och skrek: lamm över!
Så det var bara att dra på sig kläder och ut och jaga lamm igen.
Nu sitter jag i min älskade fåtölj och här tänker jag sitta tills jag får middagen serverad!!!!!!!
                                                

Kommentarer
Postat av: Pappa

En kall öl skulle väl sitta fint nu

2010-07-28 @ 19:20:59
Postat av: Linda

OM, eller kanske två ;)

2010-07-28 @ 19:46:06
Postat av: Weronica

Vilken dag!!!

2010-07-29 @ 20:15:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0