Working day

                                         

Idag har vi haft en hel jobbadag här hemma. Hållit på att ta in de olika
grupperna i ladugården. Förrutom lammgruppen på åkern, de ska fångas
i en fålla imorrn bitti innan veterinärena kommer och ska ge dem blåtunge-
vaccination. Hoppas det går bra och inte strular till sig.

Emellanåt idag har vi byggt på staketet, alla är rätt trötta på mig här eftersom
jag måste ha hjälp av en person för att kunna snickra det. Nån har hjälpt mig
med ett par brädor sen har nästa tagit vid. Herman var rätt ihärdig och hjälpte
mig länge, sen sa han: näe, nu har jag fått ont i ryggen, precis som du har mamma.
Fem sektioner färdiga iaf :) Två sektioner kvar plus en grind, och de tråkigaste
utav allt; såga av alla stolpar i rätt höjd!

Sen tyckte vi att vi var välförtjänta av pizza i Rödeby.



                                  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0