Älg men ingen skjuten :(

Nej, det small inte idag trots att jag lovade att det skulle bli älg idag
när jag var med. Idag har jag vart med och rännt i skogen efter älg.
Ville gå med Per-Ola och inte stå på pass för att jag aldrig varit med
om ett redigt ståndskall på älg!

Började med att vi åkte upp till Malmsjötorp, släppte hunden och sen
började vi och gå. Vi gick ända ner till Nabben men Hanni fick inte upp
nåt. Åkte sedan hem hit och gick igenom gärdet, genom älggölen och
ner till vändplanen. Hanni var jättetrött och vi bestämde att vi var färdiga,
då brakade det till 20 m framför oss i planteringen och Hanni fick väldigt
brått. Det drog i väg bortåt Giseryd så vi fick ta bilen och avbryta jakten
därborta. Det var en älg som hade brakat iväg och drog rakt in på grannens.

Sen i eftermiddag/kväll har vi skiljt fåren och flyttat halva gruppen till damm-
hagen. Betet börja tryta här utanför huset.

Nu är jag trött och mätt. Klyftpotatis, smör o vitlöksmarinerad ytterfilé på
grillen, och så lite stekta kantareller som vi hittade under jakten. Så nu
ha man väl fått tillbaka alla kalorier som man blivit av med idag !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0