Fårklippning

Ja, idag var det dags igen. Fåren blev av med sin varma päls mitt i
smällkalla vintern. Stackarna, blir väl en omställning för dem.
Både Per-Ola och Arne frös men jag hade mitt nya superduper
underställ i microfleece och det höll mig varm, eller kan det ha varit
så att jag jobbade mer flitigt ;))
Vi höll på här intensivt med löpande band principen och när
barnen såg att vi bara hade ett par kvar började tjatet om att
de ville ner till Mossgöl och åka skridskor.

Det var bara att in och dricka en värmande kopp te och sen packa
skridskor o hjälmar. Isen var blankhal där vi hade spolat på den upp-
skottade planen men tyvärr hade det blivit dubbelis på sina ställen
så det skar rakt igenom. Det började mörkana rätt så snart så det
blev bara en stund.

Har nu suttit fastklistrad vid Cityville, jädrar skit den/de som lurade
mig att börja med det. Tiden bara rinner iväg medans man väntar på
Energy!

Skulle egenligen kört iväg med ett lass återvinningsskit men vem orkar
det nu!!!


Bilder från 1/1-11







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0