Ögonlaser

Nu har det varit skrivaruppehåll sedan jag gjorde ögonlaser i måndags
på höger öga. Kan ju säga att det inte alls var så farligt som dem sa och
vad jag hade väntat mig.

Började med att jag fick en lugnade och en smärtstillande tablett. Fick sen
klä på mig "operationskläder". När jag kom in så började dem droppa smärt-
stillande droppar som kylde ner ögat och gjorde ögat bedövat. De gav mig
sådana droppar med jämna mellanrum hela tiden. Tejpade fast ögonlocken
och fixerade ögat så att jag inte kunde stänga det. (detta hade jag haft mar-
drömmar om men det var inte så farligt). Sen började de skrapa av yttersta
laget av hornhinnan, jag förstod att de gjorde det av vad jag såg men kände
som väl var inte ett smack. Sen var det dags för lasern, den kändes inte heller
något. Det som var mest obehagligt var allt vatten som de spolade ögonen med.

Sen var det färdigt och det var dags igen att ta smärtstillande tabletter och
sen fick jag åka hem. De sa att jag skulle få jätteont på natten och fick
ett schema som jag skulle följa med medicin och droppar för ögat.
Faktiskt har jag inte haft ont alls, bara lite  skav och gruskänsla av bandagelinsen
som jag har i ögat, den ska jag dit på måndag och ta bort.

Ser jag bättre? Nej, inte vad jag kan säga. Mycket sudd till och från. Men så skulle
det var de närmsta veckorna och synen stabilserar sig inte helt förrän om ca 3 mån.

Funkar detta så är det något som jag varmt rekomendera, inte alls så farligt som det låter :)




Kommentarer
Postat av: Julia

Ska du inte börja blogga snart?

2011-06-18 @ 19:15:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0